Készíts egyedi dekorációt IKEA alapanyagokból!
2016. november 27. írta: TealeafCrafts

Készíts egyedi dekorációt IKEA alapanyagokból!

Olcsóbb és jobb minőségű, mint sok hobbibolt.

Sokat járok hobbiboltba és sokat járok az IKEA-ba is, de a közelmúltig teljesen más céllal. Ez jól mutatja, hogy az emberi agy mennyire szeret skatulyázni: a hobbibolt az hobbibolt, az IKEA meg bútorbolt és kész. Jó, az IKEA is árul dekorációs termékeket, de én saját kezűleg szeretek ilyesmit készíteni, mert az sokkal egyedibb és érdekesebb, szóval eszembe sem jutott, hogy hobbibolt helyett az IKEA-ba induljak.

Ez akkor változott meg villámcsapás-szerűen, amikor már régóta kerestem ideális méretű kaspót egy asztali dekorációhoz, amit régen elterveztem, de semelyik hobbiboltban nem találtam alkalmasat. Vagy kicsik vagy túl nagyok voltak, drágák és a minőségük sem volt jó. Gondolom a csattanót már sejtitek: kanapét vettünk az IKEA-ban, amikor kifele menet egyszercsak ott állt előttem egy kupac kaspó. Pont olyan, amilyet elképzeltem. Jó minőségben. Jó áron. Abban a pillanatban annyira evidens volt, hogy eddig is itt kellett volna keresgélnem, hogy kifejezetten dühös lettem magamra, de úgy gondoltam, megtanultam a leckét. Innentől mindig eszembe fog jutni, hogy az IKEA is szóbajöhet alapanyagbeszerzéskor. Aha.

Az alapanyag és a végeredmény:

img_4687.JPG

Azóta készítettem egy másik asztali díszt is fehér kaspóba:

img_4690.JPG

Két héttel később adventi gyertyát kerestem. Már minden hobbiboltot, karácsonyi standot és ezzel foglalkozó virágüzletet végigjártam, de vagy nagyon giccses, vagy nagyon rossz minőségű, hámló, töredező gyertyákat találtam csak. Ráadásul az adventi koszorú-készítés kifejezetten hasonlít az esküvőszervezéshez abban, hogy az ebben a témakörben árusítók úgy érzik, hogy az egyébként teljesen hétköznapi alapanyagért (pl. toboz, vagy az esküvői analógiánál maradva egy sima abrosz) nyugodtan kérhetik a normál ár háromszorosát, hiszen a jeles alkalomra örömmel fizetik ki a vásárlók a magasabb összeget. Már eléggé le voltam lombozva, amikor az új kanapéhoz illő díszpárna vásárlása során déjavu-szerűen megint ott álltam egy kupac előtt az IKEA-ban, csak természetesen most éppen megfelelő méretű, színű és minőségű gyertyák voltak benne. Ötödannyiért, mint az előzetesen végiglátogatott boltokban. Egyrészt nagyon örültem, másrészt már még dühösebb voltam magamra, hogy nem gondoltam erre azonnal.

img_4683_1.JPG

Ekkor viszont vérszemet kaptam és még egyszer végigsétáltam a bolton, most már kifejezetten alapanyagokat keresve. Elsőként a parafa edényalátétet láttam meg, főleg mivel egy hónappal előtte vásároltam TÍZSZERES áron parafa alapot egy hobbiboltban. Ez mellbevágó volt, ezért itthon összehasonlítottam a kettőt, gondolván, az IKEA-s biztosan vékonyabb. Nem az. Akkor kisebb. Nem az. Akkor kevésbé tömör. Nem az. Ezt most nem ragoznám tovább, mert megütne a guta.

Ez készült belőle:

img_4691.JPG

Hasonlóképpen, régóta kerestem jó minőségű, megfizethető poláranyagot - szerintem az IKEA takarót semmi sem veri. Először egy kis díszpárnát varrtam belőle, de még rengeteg maradt, így a következő projekt egy adag polár Karácsonyfa-dísz. Mivel semleges szürke színű, jól mutat hozzá bármilyen élénk díszítés.

img_4692.JPG

Egy olcsó képkeretből simán lehet romantikus szobadísz. Ezt a szögletes keretet még nem használtam fel, de egy hasonlót már igen és ezzel is ilyen terveim vannak.
img_4689.JPG

És egy utolsó ötlet: a méregdrága, méterre kapható zsinórok helyett díszítéshez az adventi koszorúimhoz az IKEA karácsonyi kollekciójából vettem tekercsben szalagokat.

img_4688.JPG

És még egy jótanács: így november végén még éppen elviselhető a tömeg az IKEA-ban, illetve van esélyed fél órán belül sorra kerülni a kasszánál, decemberben ez már nagyobb kihívás (gondoltam ezt még leírom, mielőtt valaki másfél órás várakozás közben átkokat szórna rám).

Ha tetszett a bejegyzés és máskor is szívesen olvasnál otthonszépítős, barkácsolós posztokat, ne felejtsd el megnyomni a "Követés" gombot a sarokban, illetve lájkolni Facebook-oldalunkat: https://www.facebook.com/tealeaf.crafts/

Tedd otthonod hangulatossá kézzel készült dekorációkkal: www.tealeaf.meska.hu

 Az alapanyag képek forrása az ikea.com, a kész műveket pedig én fotóztam.

A bejegyzés trackback címe:

https://homeandcrafts.blog.hu/api/trackback/id/tr9711941583

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

süti beállítások módosítása